إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ابيض واسود الفصل السادس 6 بقلم ندى عبد العزيز
الحلقة السادسة
وقفنا البارت اللي فات لحد ما جه يوم الخميس وهو اليوم المنتظر يوم كتب كتاب رهف ومالك
يوم الخميس الصبح
جميله : رهف اصحي يلا يا رهف في عروسة تنام يوم كتب كتابها
رهف بنوم : سيبيني يا ماما انام
جميله : قومي يابنتي عشان تلحقي تجهزي
رهف بنوم : يووه مش هتجوز سيبيني انام بقا
موبايل رهف رن وكان مالك اتكلمت جميله
جميله بخبث : مالك بيرن ارد عليه انا واقوله انك مش عايزه تتجوزي ونلغي الموضوع
قامت رهف : احم احم لا ي ست الكل انا قومت اهو هاتي ارد عليه بقا
جميله بضحك : خدي يختي اصل الحب ولع في الدره
رهف بكسوف : احم احم شكراً يا جوجو
خرجت جميله وردت رهف على الموبايل
رهف : الو
مالك : احلى الو سمعتها في حيتي دي ولا أي
رهف بكسوف وحده : مالك
مالك بضحك : خلاص هسكت دلوقتي بس بعد كتب الكتاب مش هتقدري تسكتيني
رهف بضحك : لما يجي وقت كتب الكتاب يحلها ربنا
مالك : إن شاء الله ، أي بتعملي أي كده
رهف : لسه صاحيه اهو وهقوم اجهز ،وانت فين في صوت دوشه حواليك
مالك : انا في العربيه هجيب شوية حاجات من بره وبعد كده هروح اجهز
رهف : اشطاا هسيبك بقا عشان متتكلمش كتير وانت سايق
مالك : اشطا سلام
رهف : سلام
بعد حوالي عشر دقايق رهف لقت مالك بيرن تاني (انا مش مطمنه )
رهف بضحك : نسيت تقولي حاجه ولا أي
المتصل : احم لو سمحتِ صاحب الموبايل ده عمل حادثة وده اخر رقم كان متصل عليه
رهف بصدمه : ………….
المتصل : الو ، حضرتك معايا
رهف بعياط : معاك معاك قولي انتوا فين او روحتوا مستشفى أي
المتصل : احنا ف مستشفى …….
رهف بعياط : تمام
جميله دخلت على رهف لقيتها بتلبس وهي بتعيط
جميله بخضه : رهف مالك بتعيطي ليه في أي
رهف بعياط : مالك في المستشفى عمل حادثه
جميله : لا حول ولا قوة إلا بالله ، البسي يابنتي وانا هروح البس وأقول ل ابوكِ يلبس ونروح له
رهف بعياط : ماشي بسرعه
لبسوا كلهم وراحوا المستشفى
رهف بعياط : فين مالك
المتصل (محمد ):الدكتور لسه عنده مطلعش
محمود : طب انت كلمت ابوه يابني
محمد : هو مش حضرتك ابوه
محمود : انا زي ابوه انا حماه ، انا هروح اكلمه واقوله مينفعش ميعرفش ده ابنه بردوا
محمود كلم أبو مالك وقاله وجه هو وام مالك واخته (اخته كانت مسافرة تركيا تكمل تعليمها هناك وكان معاها جوزها )
(مينفعش بنت تسافر لوحدها لازم يكون في مِحرم معاها ابوها او اخوها او جوزها)
الدكتور طلع ورهف جريت عليه
رهف : طمني يا دكتور قول انه كويس صح
الدكتور : الحمدلله هو كويس حصله كسر في دراعه اليمين بس وشوية كدمات
اخت مالك (ملك) : طب احنا ينفع ندخله
رهف بصتلها بقرف ( هي متعرفش هي مين ومالك محكلهاش عنها )
الدكتور : اه ينفع تدخلوا عادي
دخلوا كلهم وملك اول ما دخلت جريت على مالك حضنته وبعديها امه وابوه
رهف متعصبه وبتبص ل ملك بقرف ومالك لاحظ نظرتها
محمود وجميله : الف سلامه عليك يا حبيبي
مالك بإبتسامه : الله يسلمكوا
ملك ل مالك : هي رهف غيرانه ولا أي انت مقولتلهاش اني اختك
مالك : لا مجتش مناسبه قولتلها اني عندي اخت بس مورتهاش صورتك
جميله بهمس ل جميله : انتِ يا بت ما تقولي حاجه ل خطيبك بدل ما انتِ واقفه زي الصنم كده
مالك : اعرفكوا يا جماعه ملك اختي كانت مسافرة ولسه جايه النهاردة
رهف بصدمه مضحكه : اختك اختك ازاي
مالك بضحك : والله اختي اللي انتِ عماله تبصلها بقرف من الصبح ده
رهف بإحراج : احم احم لا على فكره مبصتش
ملك بضحك : يابنتي ده انتِ كان ناقص تيجي تجبيني من شعري
رهف بضحك هي كمان : كنت هموت واعمل كده بصراحه بس خلاص انتِ اخته وهتبقي صاحبتي
ملك : اشطا يا حبيبي نبقى نتفق على الواد مالك ونعمل فيه مقالب
رهف : اشطاا
مالك : انتوا خلاص اتفقتوا عليا كده مشكرين يا رجوله
ملك ورهف : اه اتفقنا
مالك : انا عايز اتجوز طيب مليش دعوه
محمود : نبقى نحدد معاد تاني ل كتب الكتاب بعد ما تفوق شويه
مالك : ما تجيبوا المأذون هنا واتجوز دلوقتي مش انتوا عايزين تفرحوا بينا
ملك بضحك : قد كده مش فادر تستحمل
مالك بضحك : عايزز اتجووز
أبو مالك : كمان أسبوع يكون انت خفيت
محمود : وانا موافق على المعاد ده
مالك بصعبانبه : يعني مش هتجيبوا المأذون دلوقتي خالص
محمود وأبو مالك : لا
وبعدها قعدوا يتكلموا شوية ورهف وملك اتصاحبوا وبعد شويه مالك خرج وروحوا كلهم على بيوتهم
كده البارت خلص أتمنى يكون عجبكوا انا عارفه اني نكدت عليكوا بس معلش
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ابيض واسود )
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات ندى عبد العزيز )
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)