إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية احببت خادمة الفصل الخامس 5 بقلم دنيا محمد
الحلقة الخامسة
دخلت فيروز وشافت المنظر ده
طاهر زق مايا ف وقعت علي الارض جامد
طاهر بصوت جهوري
انتي وا’طية وح’قيرة ولا يمكن احبك مهما عملتي اطلعي برا يلا براااا
طلعت معايا بسرعه وهي خايفة وبتعيط
فيروز بتوتر
انا اسفة جدا ي طاهر بيه بس والله كنت دخلة اوضب الاوضة
طاهر بهدوء
لا عادي مفيش حاجة ي فيروز والمنظر الي شوفتيه. ده كان لعبة منها ومش عايزها تعتب الاوضة تاني تمام
فيروو بتوتر
ح حاضر
طاهر بزهق
اتفضلي اعملي الاوضة ونا هروح ل ياسين
ياسين في اوضته
_لا يابني الحكاية كلها هتتحل ف ان الموظفة دي تاخد خصم ولفت نظر بس
ياسين
خلاص تمام يلا سلام
دخل طاهر
ياسين
اي مالك وشك عامل كده
اتنهد طاهر وقالو الي حصل
ياسين بغضب
يظهر انها نسيت نفسها ومفكرة انها لما تقرب منك. انك. هتحبها وتتجوزها
طاهر بهدوء
مايا مش بتحبني ي ياسين مايا عاوزة تتجوزني عشان فلوس ومصلحتها وعشان تاخد اللقب انها زوجة طاهر الجارحي
ياسين
واحنا طبعا مس هنوافق ده غير ان سوزان هتبقي عايزاها تطلب منك كل شوية فلوس وكريدت كارت لوحدها ويضيعو تعبي انا ونت
طاهر لسه هيتكلم قاطعتو فيروز وهي بتخبط
طاهر
ادخلي ي فيروز
فيروز دخلت وكانت ماسكة محفظة في ايديها وفلوس
طاهر
اي ده
فيروز
ونا بنضف لقيت محفظة حضرتك وفلوس واقعة علي الارض ف معرفتش احطها فين قولت اديهالك
قام طاهر وابتسم وخد منها المحفظة
طاهر بابتسامة
تسلمي وخدي الفلوس انتي تستاهلي اكتر من كده وكفاية انك امينة
فيروز بابتسامة
متشكرة جدا وده شغلي. لو مرجعتش فلوسك ومحفظتك يبقي انا مستاهلش اني اكل واقعد في خيرك
ياسين ابتسم علي قناعتها
فيروز طلعت وطاهر مبتسم علي كلامها
ياسين
البت دي شكلها امينة اوي وتعرف ربنا
طاهر
انا كنت متخيل ان كل الستات مش تمام طلعن دي بيهم كلهم حقيقي
ياسين بضحك
امم وف الاخر تتجوزو ونعمل رواية عليكم نسميها تزوجت خدامة
طاهر بضحك
طب والله ياريت اتجوز واحدة زي دي علي الاثقل نضيفة وامينة وجميلة كمان
ياسين
دانت بتستهبل بقا
طاهر
ششش وهو مين يعرف انها بتشتغل عندي
طاهر
وبعدين تعالي هنا دانت نفسك بتبص لاختها ولا فاكرني نايم علي ودني
ياسين
نعم ازاي ده ان شاء الله
طاهر بضحك
حضرتك الصبح قعدت علشانها وعيونك طول القاعدة متشالتش من عليها
ياسين بضحك
لا دانت مركز اوي بقا
طاهر
جداا
اسماء خبطت
استاذة سوزان عايزاكم تحت عشان فيروز بتنضف ف جيت اقولكم
ياسين
تمام نازلين
طاهر بهزار
ياااه ع الحب يلا بينا نشوف ست سوكة دي عايزة اي
نزلوا
سوزان
طاهر اعتذر ل مايا حالا علي الي انت عملته
طاهر
واي الي انا عملته وبعدين انا حتي لو عملت حاجة انا مش بعتذر لحد ولا انتو ناسيين اني ممكن ارميكم ف الشارع كلكم
سوزان بغضب
انت ازاي تقرب من مايا وكمان تعمل نفسك. مظلوم وتزقها علي الارض
سهي
انا عايزة حق بنتي انت بني ادم همجي
ياسين بصوت رجولي.
احترمي نفسك وشوفي بتتكلمي مع مين احسنلك
طاهر
استني ي ياسين بص ل مايا
هو انتي كمان رايحة تقوليلهم اني انا الي بوستك ي بجحتك بجد بنتك الي مش. مخترمة طالعة اوضتي اوضة واحد عازب مش ف وجود حد بتتسحب زي الحرامية وتيجي تحضني من ضهري ونا بتكلم ف التلفون وبعدين عشان لقيت حد مقرب ع الاوضة قامت مقربة مني وباستني
مايا بتوتر
انت كداب انت الي قولتلي اطلعلك الاوضة وشدتني وعملت كل ده
طاهر بصلها ببرود
مش عيب لما بنت تكدب وتكدب في شرفها
فيروز اتدخلت
انا اشهد لله ان انا لما دخلت عشان انضف لقيتها هي الي مقربة منو وهو عشان انسان محترم زقها وطبيعي اي راجل محترم هيعمل كده
سوزان
وانتي بتدخلي لي ي مقرفة انتي حد وجهلك كلام دانتي حتت خدامة جاية من الزبالة
مايا
تلاقيها بتداري عليه عشان تروحلو كل يوم تبسطو
طاهر قرب من مايا وضر’بها ب القلم
متفتكريش ان كل البنات و’سخة زيك دانتي عشان مقرفة وبتلمسي كل الرجالة مفكرة انها شبهك بس بلعكس بقا هي انضف منك مليون مرة وبص لامه
اما بقا الخدامة دي تخصني متخصكيش ودي انضف منك ومن اختك وبنتك انتو الي جايين من الزبالة مش هي علي الاقل ظي بتحافظ علي شرفها مهما كانت الظروف وبص ل مايا مش بتروح بارات وكباريهات وتسكر مع ده وده عشان خاطر يمتعوها ب الفلوس
سوزان
انت ولد قليل
طاهر
قبل ما تكملي بقا انتي واختك والو’سخة دس وشاور علي مايا تطلعوا برة البيت ده ومحدش يعتب ناحيته مش هرميكم ف الشارع بس كلكم هتعيشوا. مع لانكم نفس الصنف العكر
سوزان
انا مش ماشية من هنا ده ملكي
طاهر
طب اوي اوي متخلنيش استخدم العنف واخليكي تبقي برة البيت مرمية منو انت والزبالة بتوعك ف اطلعي بكرامتك شيلي هدومك ومشوفش وشك
سوزان
انت ازاي بتكلمني كده
طاهر ببرود
زي الناس ي هانم يلي مفكرة نفسك مليونيرة ونتي شحاته
ياسين
ولو بقا فكرتي تعملي خطط وتقربي متنسيش انا اي ومين وممكن اعمل فيكي اي وزي م قولت قبل كده ليا حبايب ف القسم كتير
طلعت سوزان تلم هدومها وهي غضباانه ومشيوا كلهم
فيروز
طاهر بيه حضرتك طالب مني حاجة تاني انا جهزتلك الاوضة وكلوا تمام
طاهر بهدوء
لا ي فيروز شكرا تسلمي جدا اتفضلي ارتاحي بقا
مشيت فيروز
واسماء طلعت تذاكر
فيروز كانت ف المطبخ بتعمل عصير ل طاهر
طاهر دخل المطبخ براحة وحضنها من ضهرها
فيروز بخضة
في اي
طاهر
تتجوزيني؟
- لقراءة باقي حلقات الرواية اضغط على (رواية احببت خادمة)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)