إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ام البنات الفصل الرابع 4 بقلم اسراء محمد
الحلقة الرابعة
اياد بغضب : اي اللي انتي عملتيه ده
مشيره : طب استأذن انا
وسابتهم ومشيت
اياد : قوليلي بقي اللي انتي عملتيه ده
سهر ببراءه : عملت اي
اياد : حبستي اريج
سهر : واحده جايه تتعدي عليا في بيتي عايزني اعمل اي
اياد : تقومي تحبسيها
سهر : واعمل اكتر من كده طالما جت علي بيتي
اياد : روحي خرجيها والا مش هيحصل طيب
سهر : وريني هتعمل اي
اياد : متختبريش صبري وروحي طلعيها
سهر : طب انا موافقه بس بشرط
اياد : شرط اي
سهر : تكتبلي الشقه باسمي
اياد : نعم يا ختيييي
سهر : هو ده اللي عندي قولت اي
اياد : قولت لا طبعاً
سهر : خلاص خلي حبيبة القلب مرميه في الحبس
اياد : خلي ليلتك تعدي علي خير يا سهر
سهر : احضرلك اكل معايا ولا زعلان علي العروسه
اياد : انتي ليكي نفس تاكلي وفي واحده محبوسه بسببك
سهر بصتله وسابته ودخلت تحضر اكل ليها ولبناتها
وقعدت كلت وهو هيموت من الغيظ
تاني يوم
لقت اياد صاحي
سهر : صباح الخير
اياد من غير ما يبصلها : اهو صباح
سهر : مروحتش الشغل لي
اياد : يعني انتي مش عارفه مروحتش لي
سهر : وهعرف منين
اياد : يعني مش عارفه انتي عملتي اي امبارح
سهر : اه تقصد حبس خطيبتك
اياد : اه يا ختي عشان حبس خطيبتي
سهر : معلش ربنا معاها
اياد : بطلي استفزاز وروحي خرجيها
سهر : والله لو عملت اللي انا قولتلك عليه هخرجها معملتش يبقي سيبها محبوسه
اياد : انتي بتلوي دراعي
سهر : تقدر تقول كده
اياد كان رايح يضربها
قالتله : لو ايدك اتمدت عليا هتشرف زي الهانم بتاعتك في الحبس وشوف مين هيطلعكوا انتوا الاتنين
اياد : انتي استقويتي كده امتا
سهر : من ساعة ما عرفت انك هتتجوز عليا
اياد : طب انا مستعد الغي الجواز بس ترجعي تاني سهر الطيبه بتاعت زمان
سهر : خلاص يا اياد سهر اللي انت بتتكلم عليها دي ماتت وانت وامك السبب في موتها
اياد : يعني اي
سهر : يعني هو ده اسلوبي الجديد وبالنسبه لجوازك مبقاش يفرق تتجوز ولا متتجوز لان انت شخصيا مبقتش تفرق معايا
اياد : للدرجه دي
سهر : واكتر
اياد : طب انتي عايزه اي دلوقتي
سهر : الشقه تكتب باسمي عشان ده بيتي وبيت بناتي
اياد : موافق
سهر : وانا عند وعدي اول ما البيت يتكتب باسمي هخرج خطيبتك
اياد : تمام
وعدا اليوم من غير احداث جديده
تاني يوم
اياد صحي وصحي سهر
اياد : قومي يا سهر
سهر بنوم : لي
اياد : عشان ننزل الشهر العقارى
سهر : لي علي الصبح
اياد : عشان اكتبلك الشقه
سهر : ع الصبح كده
اياد : اه
سهر : طب هقوم اهو
قامت خدت شاور ولبست وخرجت
اياد : يلا
سهر : استني
اياد : استني اي
سهر : هقول لمشيره تخلي العيال معاها
اياد : طب انا هستناكي تحت
سهر : طيب
وراحت لمشيره
مشيره : صباح الخير
سهر : صباح النور
مشيره : صاحيه بدري لي
سهر : نازله مشوار ولما اجي احكيلك
مشيره : طيب
سهر : المهم دلوقتي البنات نايمه جوا تابعيهم لحد ما يصحوا وخليهم معاكي لحد ما اجي
مشيره : عنيا
سهر : تسلم عنيكي ، همشي انا بقي
مشيره : طب واخده ريتا معاكي لي
سهر : عشان صغيره ومتتعبكيش
مشيره : مفيش تعب هاتيها
سهر : لا كفايه عليكي ديما وريما
مشيره : خلاص ماشي
سهر : سلام
مشيره : سلام
ونزلت لاياد
اياد : كل ده
سهر : كل ده أي انا متأخرتش
اياد : ماشي ما علينا جايبه ريتا معاكي لي مش قولتي هتسبيهم مع مشيره
سهر : انا كان قصدي ديما وريما مش ريتا
اياد : طيب
سهر : طب مش هنتتحرك ولا اي
اياد : هنتحرك
واتحركوا فعلا
واياد فعلا اتنازل عن الشقه لسهر
وبعد ما خلصوا
سهر : يلا بينا علي القسم
اياد باستغراب : قسم لي
سهر : عشان اطلعلك حبيبت القلب
اياد : هتنفذي كلامك بجد
سهر : اه طبعاً انت فاكرني مش قد كلمتي ولا اي
اياد : طب يلا
وراحوا القسم
وفعلا سهر عملت تنازل عن المحضر واريج خرجت
اياد : حمد لله علي السلامه يا حبيبتي
اريج : الله يسلمك يا قلبك
سهر : انا ماشيه
وسباتهم ومشيت
اريج : انا خرجت ازاي
اياد : سهر عملت تنازل عن المحضر
اريج : ازاي
اياد : مقابل اني اتنازلتلها عن الشقه
اريج : شقه اي
اياد : شقتي
اريج : …….
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ام البنات)
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات اسراء محمد)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)