إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية حب الادهم الفصل الثامن عشر 18 بقلم دعاء تهامي
الحلقة الثامنة عشر
اجي معاد التسليم كان ادهم والفريق مستعدين ومازن كان مع ازعيم طول اليوم باليل على الساعه 10 كان ادهم والفريق متجمعين عند البحر
ادهم: مش عايز اي غلطه كل واحد يلتزم بالتعليمات ويستخبي ف مكانه
_تحت امرك ي فندم
ادهم: خدوا اماكنكم شويه ويوصلوا
اخد الفريق اماكنهم بعد شوية ابتدت الشحنات توصل والزعيم ومازن وصلوا بعدهم
واحد من الفريق كان بيكلم ادهم على اللاسلكي
_نه*جم دلوقتي
ادهم: لسه لما المراكب توصل استنوا مني اشارة
_تحت امرك ي فندم شويه والسفن وصلت على الشط وابتدوا ينقلوا الشحنه
ادهم: اتحركوا يالا
هج*مه عليهم وابتدا الاشتباك بين الما*فيا وبينهم الزعيم كان هيهرب بس مازن وقفه
مازن: على فين
الزعيم: لازم نهرب مفيش وقت اغلب الرجاله ما*تت
مازن: هو انت متعرفش اني كنت مستني لحظه وقوعك من سنين واهي جت
الزعيم: اي
مازن: مستغرب ليه ي زعيم ولا اقولك ي ماكس بعد ما قت*لت اهلي عايزني اسيبك تستمتع بحياتك
ماكس: اهلك مين انت بتقول اي لازم نهر*ب
مازن الدسوقي عرفتي دلوقتي
ماكس: ده انت
مازن: ايوه انا بس انا مستغرب ازاي طول الوقت ده معرفتش
ماكس: لازم تمو*ت زي اهلك على خيا*نتك دي
رفع المسد*س ف ومازن كمان رفع المسد*س بس قبل ما تطلع الرصا*صة من مسد*س ماكس كان ادهم مصو*ب علي دراعه الرصا*صة جت فيه وقع علي الارض وكان الاشتباك انتهي ب موت عدد كبير من الما*فيا واتصاوب بعدهم كما تصاوب عدد من رجال الشرطه
الزعيم: هند*مك على خيا*نتك مش هتعدي كده قاوم وجعه ومسك المسد*س ف انشغال مازن بالقبض على الما*فيا قام بالتصويب عليه ف اخر لحظه شافه ادهم وجري على مازن انقذه
مازن: ادهم ضر*ب رصا*صة اخترقت قلب ماكس
مازن: ادهم رد علي انت كويس صح ليه عملت كده ليه ضحيت بحياتك اطلبوا الاسعاف بسرعه بلاش تتكلم عشان متتعبس اكتر
ادهم: سامحني لو شكيت فيك ف يوم
مازن: بس متتكلمش
جت الاسعاف ونقلوا ادهم المستشفى اخدوه على الترولي ودخل اوضة العمليات بعد شوي اجت عيلته كلهاا على المستشفى
حاتم: ادهم كويس ي مازن
مازن: انا السبب هو ضحي بحياته عشان ينقذني
طلع الدكتور من اوضة العمليات كلهم جريوا عليه
ميادة: ابني ي دكتور طمني عليه هو كويس صح
الدكتور: احنا قدرنا نشيل الرصاصة بس ادعوله حالته خطر*ه الرصاصة كانت جمب القلب لا يفصلهاا الا عن القلب الا كام سنتي
هيفضل ف العنايه لمده 24 ساعه
تالين: طب هو ينفع نشوفه
الدكتور: مينفعش دلوقتي
تالين: نطمن عليه من بعيد بس
الدكتور: طب مسموح لواحد بس يدخل عنده ولازم يتعقم الاول خمس دقايق بس
ميادة: طلبت من تالين هيا اللي تدخل راحت اتعقمت ودخلت اوضة العمليات كانت بتعيط على حالته متوصل بالاجهزة
تالين: قوم ي ادهم اتخانق معانا انا طلعت مع مازن من غير ما اخد اذنك وكمان ف الكلية ف واحد طلب مني ملاحظات ووقف اخدهاا مني وتعرف كمان صحبتي بتقول عليك انك حلو اوي وانا اتخا*نقت معاها لما قعدت تتغزل فيك قدامي قوم ي ادهم متسبنيش وتمشي مش انا تالين حبيتك
الممرضة: الوقت خلص اتفضلي
تالين: حاضر ميلت على راسه طبعت قب*له وطلعت
مرت الساعات وعدت 24 ساعه وادهم لسه مفاقش
ميادة: ادهم هيفوق امتي
الدكتور: مخبيش عليكم هو المفروض كان فاق دلوقتي لو مفقش كمان ساعه هيدخل ف غيبوبة ادعوله ي جماعه عن اذنكم
تالين: دخلت اوضة ادهم ووووووو
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية حب الادهم)
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات دعاء تهامي )
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)