إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية زوجي معاق الفصل العاشر 10 بقلم شيماء طارق
الحلقة العاشرة
منى ::بجد انت جايبه عشاني؟ مراد::هو انا عندي اغلى منك يا منى!
منى:: بجد جميله قوي تسلم ايدك
مراد:: تسلميلي يا حبيبتي
منى لفت وشها وكانت مكسوفه قوي🙈🙈
مراد:: بحب الفراوله
مراد:: منى انا ممكن النهارده اتاخر شويه في الشغل ما تقلقيش عليا؟؟؟؟؟
منى: بس خليك معايا على طول في التليفون طمني عليك على طول 🥺
مراد: تمام ما تقلقيش
خرج مراد من البيت وراح
وراح المستشفى وكان متحمس جدا علشان اخيرا هيعمل عمليه وهيقدر يقف على رجليه زي الناس الطبيعيه وكان عاملها مفاجاه لمنى وكمان هيقدر يباشر حياته طبيعيه بدون تنمر
مراد:: ايه دكتور كله تمام؟؟؟ الدكتور:: كله تمام يا باشمهندس!!
مراد:: تمام يا دكتور
الدكتور ::لو سمحت ياباشمهندس ادخل عشان يجهزوك للعمليه
مراد:” تمام
مراد ::ازيك يا ايمن عامل ايه ايمن:: الحمد لله تمام
مراد:: تعالى المستشفى دلوقتي ايمن:: خير يا صاحبي في ايه انت تعبان ولا حاجه
مراد:: لا كله تمام بس تعالى لي المستشفى دلوقتي
ايمن ::تمام اديني اسم المستشفى
مراد:: مستشفى……)
ايمن::نص ساعه بالظبط وهتلاقيني قدامك يا صاحبي
مراد::تمام يا حبيبي
ايمن وصل المستشفى وسال على مراد
ايمن:: ايه يا مراد في ايه
مراد:: ما فيش حاجه انا كويس بس انا نويت اعمل عمليه علشان اكون انسان طبيعي انا زهقت من طريقه تعامل الناس ليا
ايمن ::من زمان واحنا بنقول لك اعملها وانت اللي كنت معترض
مراد:: ان الاواني اللي انا عاملها يا ايمن
ايمن:: ان شاء الله خير وهتقوم بالسلامه يا صاحبي
دخل مراد اوضه العمليات ومنى اتصلت على تليفون مراد رد عليها ايمن
ايمن::الو
منى:: مين مش ده تليفون مراد
ايمن:: ايوه انا ايمن يا مدام منى
منى:: فين مراد يا ايمن ؟؟؟
ايمن:: هو عنده اجتماع دلوقتي واول ما يخلص هيكلمك ان شاء الله
منى:: تمام هعرفه اللي انا اتصلت بيه؟؟؟؟
ايمن:: حاضر
ايمن راح لمراد علشان يكون معاه علشان هو صاحب عمره وهو اقرب صديق لي مراد متاكد ان ايمن عمره ما هيتخلى عنه ولا هيسيبه
خمس ساعات وايمن منتظر امام غرفه العمليات وكان قلقان على صاحبه قوي
خرجوا الدكتور وعلى وشه ابتسامه ايمن :خير يا دكتور مراد عامل ايه دلوقتي ؟؟؟؟
الدكتور:: الحمد لله بخير والعمليه نجحت بنسبه 100%
ايمن كان فرحان جدا وشكر الدكتور
ايمن : هو مراد هيفوق امتى؟ الدكتور: بعد نص ساعه ان شاء الله!!
ايمن :الف شكر يا دكتور
منى:: كانت في البيت وكان قلبها بيدق جامد وكانت خايفه على مراد قوي دقائق وجالها رساله كان فيديو من احمد
منى كانت بلبس مش كويس واحمد معاها منى اول ما شافت الفيديو قلبها كان هيقف من الخوف ازاي هي في الوضع ده احمد اتصل بيها
😳😳😳😳
احمد: ايه يا منى هتطلقي ولا اخليه يطلقك بالطريقه ؟
منى : انت ازاي قدرت تعمل الفيديو ده 😡😡
احمد :انا صورتك يوم ما كنت في الحفله وقدرت اطبق الفيديو ده مع فني واخيرا ظبط معايا واي حد يشوف الفيديو اكيد هيقتنع اللي انتي اللي في الفيديو
قفلت في وش السكه واتصلي
بمراد بس ما فيش حد رد عليهم اتصلت تاني ايمن رد عليها وقال لها ان هو في اجتماع مهم ومنى كانت منهاره اتصل بمامه مراد بس برده مش بترد!
منى ما كانش عارفه تعمل ايه؟
يا ترى ايه رد فعل مراد؟
يا ترى منى هتعمل ايه لما تعرف ان مراد عمل العمليه من غير ما يقول لها؟
ايه هيكون رد فعل عيله مراد بعد ما يعرفه بالفيديو؟
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على ( رواية زوجي معاق )
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات شيماء طارق)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)