إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عشقت طفلتي الفصل الثالث 3 بقلم ملك محمد مصطفي
الحلقة الثالثة
احمد:لو سمحت يا استاذ ياسين
ياسين:ازيك يا ابو حميد عامل ايه عاش من شافك
احمد:الحمدالله انتي الي عامل ايه نعمل ايه بقا الشغل
ياسين:ربنا معاك كنت جي ليه
احمد:استاذ اسد بعتلك ليلي عشان تدرب معاك
(ياسين اتصدم من جمال ليلي و لبسها المحتشم )
(احمد شاف نظرات ياسين لي اخته اضيق )
احمد:يا استاذ ياسين
ياسين:ايه كنت بتقول حاجة
احمد:اه اختي تدرب معاك
ياسين:هي دي اختك
احمد:اه اختي
ياسين:الشركة نورة بحضرتك
ليلي: شكرا لي حضرتك
ياسين:تقدري تقعدي هنا
ليلي:تمام
ياسين:خلاص يا احمد متخفش عليا هي في ايد امينه
احمد:تمام بعد اذنك
ليلي في نفسها:احمد ليه قال اخته ما قالش استاذة ليه ذي ما قال لي استاذ اسد خلاص بطلي تفكير هو ممكن يكون لي سبب يبقا اعرف اما اروح
ياسين: نورتي المكتب
ليلي :بنور حضرتك
ياسين:ممكن اسالك سؤال
ليلي:اتفضل
ياسين:انتي لي مش لبسه طرحة والبس بتاع البنات العادي او جيبة وبشعرك
ليلي:حبيت اني ارتقي درجات جنة عند ربنا
ياسين:ما بردو لو كنتي لبسة طرحة بردو انتي كدا هتكون باذن الله من اهل الجنة
ليلي:طيب ممكن تديني اتنين من الشيكولاته دي
ياسين بستغراب:اتفضلي
(ليلي مسكت الشكولاته فتحت وحدة وثابت وحدة مقفولة وفضلت تمسك في المفتوحة )
ليلي: اختار
ياسين:طبعا اختار الي مش مفتوحة
ليلي:طيب خدتها ليه دي حتي مش مفتوحة عشان تعرف هي حلوة ولا وحشة
ياسين:طبعا هتكون حلوة وهي مش مفتوحة عشان لو مفتوحة و عملتي فيها با ايدك طبعا ما حدش ها ياخد وحدة مفتوحة
ليلي:حضرتك رديت على نفسك
ياسين:مش فاهم
ليلي:الي انت اخترتها دي انا والبنات المحجبات الي زي و كمان الي لبسين نقاب اما المفتوحة دي الي لبسين بناطيل جينز مفصلة جسمهم وبرد البنات الي بتلبس لبس مش واسع و سيبه شعرها بحكم انها لسه صغيرا المحجبات هما جمال جدا بس خافين الحاجات دي بس لي الشخص الي ربنا اختار انه يكون من نصيبها دا بقا يقدر انه يشوفها من غير حجاب اما الشيكولاته المفتوحة دي ذي البنات الي مش خايفة من ربنا هي متعرفش ان الشباب يفضلوا يبص عليها واستغفر الله من تفكرهم انا بقا ولا شب يقدر يحدد ان كنت رفيعه او تخينه عشان مش باين مني حاجة الي يقدر يحدد بس هو الشخص الي ربنا كتبه من نصيبي و شاف جسمي وهو جوزي
ياسين بفرحة:بجد ربنا يخليكي لي اهلك بجد مافيش منك هنا
ليلي:في كتير بس محتاجين حد يمسك قدهم و يوجه لي الطريق الصح مش الغلط
ياسين:ربنا يصلح حالك
ليلي:يارب وبنات امة محمد اجمعين
ياسين:يا لي لي انتي امسكي الملف بتاع بناء الميتم دا وركزي في كل تفصيلة و لو شوفتي حاجة غلط تقدري تاجي تقوليلي
ليلي :تمام بعد اذنك
ياسين :اتفضلي
(ليلي فعلا خدت الملف و قرات الي فيه بس عرفت ان في زوية من الميتم عايزة تتعدل شوية عشان ممكن لا قدر الله الميتم ممكن يقع )
ليلي:مستر ياسين
ياسين:نعم يا ليو
ليلي:حضرتك الحيطة الشمالية لي الميتم
ياسين:مالها
ليلي:وخدة زويه اكبر من الزوايا التانيه
ياسين:ازاي
ليلي: المخطط مرسوم صح وكل حاجة بس الي كاتب في الملف ان الزاوية بتاعت كل حيطة كويسه ما فيش فيها اشكال اما الزوية بتاعت الشمال هي الي اكبر من كله دا ممكن يحصل لا قدر الله حاجة بعدين
ياسين:بعد اذنك الملف اشوف
ليلي:طبعا اتفضل
ياسين:عندك حق تمام تقدري انتي و انا شغل فية
ليلي:تمام يا مستر
ياسين:اتفضلي
(وفعلا ليلي عملت كل حاجة لغايت اما الرسمة جت بظبط )
ليلي:احنا كدا عايزين نكبر الميتم شوية
ياسين :تمام هقول لي مستر اسد و نشوف
ليلي:مافيش مشكلة
(****************************************)
همس بصوت واطي:يارب انت ما شوفتش غير دا تخليني اشتغل معاه
حمزة:و ماله دا يا حجة
همس:نعم
حمزة:مالي
همس:حضرتك مافيش حاجة
حمزة: يبقا تركزي في شغلك احسن
همس :حاضر
همس في نفسها:يشيخ روح الهي متعرفش تروح لي شيري
(بعد شوية وقت )
حمزة:همس
همس:نعم
حمزة بخبث:روحي صوري دي من الدور الاول تحت انا عايزهم تلات نسخ و يا ريت ما تستخدميش الاسانسير
همس:ليه
حمزة :اصلة اتعطل
همس :تعطل ازاي وانا لسه طلعة فيه
حمزة:اهو بقا تعطل
همس:تمام يافندم مافيش مشكله
حمزة:تقدري تستخدمي سلم الطوارئ
همس بصدمة:هنزل 13دور
حمزة بخبث:انتي اقدها يلا بسرعة عشان محتاج الورق
همس :حاضر
(وطلعت همس من عند حمزة)
همس:لو سمحتي
ملك:نعم
همس:هو فين سلم الطوارئ
ملك:اخر الطرقة علي ايدك الشمال
همس :شكرا
(فعلا همس راحت )
همس بصدمة:ينهار حورس هنزل دا كله دا انا نفسي ينقطع من اول دور يلا ياهمس عشان بس تخلصي تدريب وتخلصي من ام الكلية يلا رياضة وديت وديت ورياضة و رياضة و ديت و ديت ورياضة انا نفسي انقطع يا نهار لسه في عشر ادوار اي هما مش يخلصوا ليه
(و اخيرا بعد ما همس نزلت بعد معانه صورت الورق وطلعت تاني )
همس:ها ها ها ها اتفضل يا مستر حمزة الورق
حمزة:مالك بتنهجي ليه
همس :معلش عشان السلم
حمزة بخبث:مش متصور حلو روحي صورية تاني
همس:ايه هنزل تاني
حمزة: معلش يلا
همس :حاضر
(همس خرجت من عند حمزة وحمزة قعد يضحك علي منظرها )
همس:حسبي الله ونعم الوكيل ربنا علي المفتري اشوفك محتار يابن نرجس
(همس نزلت تاني صورت وطلعت )
همس:ها ها ها مستر حمزة ها ها اتفضل
حمزة:تمام دي حلوة
همس’طيب الحمدالله
حمزة:ودي الورق دا لي استاذ اسد
همس:حاضر
همس:احمد
احمد:مالك يابت
همس:حسبي الله ونعم الوكيل في ابن نرجس
احمد باستغراب:ابن نرجس
همس:اه دا خلاني انزل 13دور عشان اصور خلاني انزل من علي سلم الطوارئ عشان الاسانسير ما تعطل
احمد:الاسانسير سليم مفهوش حاجة انا لسه نزل عليه
همس:ايه الاسانسير سليم
احمد:اه
همس:يا ابن خلاني انزل مرتين عشان اصور ورق انا خلاص نقصت نص وزن جسمي ان شوفتك يابن نرجس والله اموتك كدا
احمد:ههههههههه معلش كونتي جيه ليه
همس:اه والله نسيت يابني اه كنت جية اخلي استاذ اسد يوقع على الورق دا
احمد:طيب دقيقة اقوله
همس:طبعا اتفضل
احمد:استاذ اسد
اسد:نعم يا احمد
احمد:استاذ حمزة بعتلك ورق عشان توقع عليه
اسد:تمام ابعت الورق
احمد:حاضر
احمد:هاتي الورق ياهمس
همس:اتفضل
احمد: تمام
(بعد شوية وقت)
احمد:اتفضلي
همس:شكرا يا أبو نسب
احمد:يخربيت كلمة ابو نسب الي مسكة فيها انتي وليلي
همس:مالها ياسطا دي حتي جميلة
احمد:امشي يابت من هنا يارب لي خليت عندي اتنين هبل
همس:معلش يا زمكس قدرك بقا نعمل ايه بس خلي بالك اصل في دخان طالع من و دنك
احمد:امشي يابت يا عادل
همس:ياسطا خلاص والله انا مشيه دا عادل لو مسكني هيعمل مني صباع كفتة
احمد:ناس مش تاجي غير بالعين الحمرة
همس:تشكرات يا ابو حميد
(*****************************************)
ياسين:تقدري يا ليلي تخدي استراحة دا وقت البريك لو انتي حبة
ليلي:ماشي شكرا بس عايزة اسال حضرتك في صيدليه قريبه من هنا
ياسين:في وحدة بس بعيدة عن هنا 2كيلوا متر
ليلي:تمام شكرا
(ليلي نزلت شافت همس تحت)
ليلي:همس
همس:مالك يا ليلي
ليلي:معلش خدي احمد معاكي و روحي الصيدليه و هاتي الحاجات دي
(ليلي اعطت ورقة الهمس)
همس:حاضر
همس:احمد ممكن تاجي معايا الصيدليه
احمد:لي في ايه
همس:مافيش بس عايزة اجيب شوية حاجات
احمد:تمام يلا
اسد:احمد تعالا عايزك
احمد:حاضر يافندم
اسد:خد الورق دا و رجعوا كويس عشان محتاجة خلال نص ساعة
احمد:تمام يافندم
(احمد طلع من عند اسد)
احمد:انا اسف ياهمس مش هعرف اجي معاكي
همس: تمام مافيش مشكلة هروح انا
احمد:تمام خلي بالك من نفسك
همس :حاضر
(وفعلا همس طلعت من الشركة فضلت ماشية كتير )
اسد:احمد ابعتلي الانسه ليلي
احمد:حاضر
احمد:ليلي
ليلي:نعم يا احمد
احمد:مالك
ليلي:مافيش بس شوية تعب بسيط و يروح
احمد:تمام مستر اسد عايزك
ليلي:حاضر ريحة اهو
(ليلي خبطة علي الباب)
اسد:ادخل
ليلي:حضرتك طلبتني
اسد:اه
ليلي:اتفضل حضرتك
اسد:اه كان في صفقة ولزمن تاجي معايا
ليلي:تمام يافندم
اسد:يلا
(وفعلا اسد خد ليلي و مشيه علي شركة MA وصل اسد وليلي ودخلوا الاجتماع وطبعا و دا الاكيد ان عمر اسد ما يخسر صفقة لا يطلع كسبان لاء يخسر الشركة كلها وبردو هو يكسب مشي اسد وليلي من الشركة التعب زاد علي ليلي في العربيه )
اسد:حضرتك فيكي حاجة
ليلي بتعب:لاء
اسد: فهد ودينا علي اقرب صيدليه
فهد:حاضر يافندم
فهد:وصلنا تقدري تنزلي
ليلي:ماشي شكرا
ليلي:لو سمحتي عايزة الحاجات دي
البنت:اتفضلي
ليلي:في حمام هنا
البنت:اه اتفضلي معايا
ليلي:تمام شكرا
البنت العفو اهو يافندم الحمام
ليلي:شكرا
(ليلي طلعت من الحمام وخدت مسكن و شكرت البنت وركبت العربيه ومشيت هي واسد)
(خلاص الدوام خلص وليلي روحت علي البيت هي وهمس واحمد)
ليلي:ياض يا احمد
احمد:ياض
ليلي:اي ياعم مالها ياض دي حتي جمدا جمودا
احمد:عايزة ايه يابت
ليلي:اي دا انت بتتحول انت كنت الصبح محترم اي الي غيرك ياعم
احمد:يا بنتي طول عمري محترم
ليلي :هههههههه اشك في دا انت متاكد اصله مش لايق عليك
احمد:اطلعي يابت برا
ليلي:لي يا اسي انت شوفت ايدي وجعتني منك
احمد:ياعيني اخس عليا
ليلي:يلا جبلي شيكولاته
احمد:امشي يابت
ليلي:والله لو ما جبت افضحك و اقول خطفني والم عليك الناس كلها
احمد:محنونة و تعمليها
احمد:اتفضلي
ليلي:مكان من الاول لي التعب دا مكانش لي لازم والله
احمد:امشي
ليلي:متزوقش
ليلي:احمد
احمد: اممم
ليلي:انا عايزة مصاصة
احمد:ايه
ليلي:عايزة مصاصة
احمد:ليه صغيرة
ليلي:المصاصة مش لي الصغيرين بس وكمان لي الكبار
احمد:معايا طفلة في جسم شحطة حت عايزها
ليلي:كدا الحقوني يا حكومة
(احمد مسك فمها )
احمد:خلاص خلاص اجبلك
ليلي:ايوا كدا
احمد:خدي
ليلي: شاطر
ليلي:احمد
احمد:مش معايا فلوس خلصت
ليلي:فلوس ايه مش عايزة حاجة منك يا معفن
احمد:بعد دا كله و معفن
ليلي:انت لي قولت لي استاذ ياسين اني اختك مع انك ما قولتش لي استاذ اسد ولا استاذ صقر
احمد:عشان استاذ ياسين كان بيبص عليكي بنظرات مش عجباني و كمان مستر ياسين في حتت البنات مش بيتوصف خالص ممكن يمشي مع 6بنات في وقت واحد اما مستر اسد مش بتاع الكلام دا خالص مستر اسد جد اوي
ليلي:انتي هتقول لي دا غضب ربنا نزل علي وشه مش بيضحك ياعم انا عايزة اشتغل مع واحد فرفوش مش نكدي جرا ايه ياعلم من الي لعب في الاعدادات المفروض احنا البنات نكون نكدين مش انتم
احمد:مستر اسد مختلف عن الناس كلها بيحب الشغل جدا بس مش عارف يكره البنات ليه
ليلي:يارب يكون كلمنا خفيف عليه
احمد:يلا برا
ليلي:لاء
احمد:يلا يابت برا عايز انام
ليلي:خلاص ياعم متزوقش بس انا جعانه
احمد:يابت انتي لسه وكله من نص ساعة لحقت تجوعي
ليلي:قول اعوذ با رب الفلق اي ياعم خمسة وخميسة عليك فيها اي اما جوع تاني
احمد:مافيش خالصتي مخزون الشهر افهم بيروح فين الاكل دا
ليلي:اقولك فين
احمد:قولي
ليلي:في بطني ههههههه
احمد:امشي يابت من هنا صبرني يارب
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية عشقت طفلتي)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)