إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية عشق الحمزه الفصل الثالث 3 بقلم فاتن جمال
الحلقة الثالثة
في قصر العمده
العمده ..لازم حمزه الهادي يموت
عماد العمده . متقلقش يا بابا خلاص نهايته قربت
العمده ..عرفت معاد المناقصة والا ليس مش عايز غلطه يا عماد
عماد..عرفت هتكون بعد أسبوع وده هيكون اخر اسبوع فحيات حمزه
العمده ..مش ناوي تقولي مين الا شغال معاك في شركة حمزه
عماد بضحكه خبيثه..متشغلش بالك انت
عند مراد ..الو يا حبيبتى عامله اي
هدي وهي تحت البطانيه علشان صوتها ..متقوليش يا حبيبتى
مراد بضحك..هدي انتي تحت البطانيه بردو
هدي .ايو يا مراد افرض حمزه دخل الاوضه هيسمع صوتي
مراد يا حبيبتى مانا قولتلك أكلمه انتي مش راضيه مش عارف ليه
هدي علشان خايفه يا مراد خايفه حمزه يقول لا
مراد متخافيش حمزه صاحبي وعارفني
هدي بضحك ماهو علشان عارفك هيقولك ده عيل بيحب السهر والبنات
مراد بضحك وهو انا كدا
هدي بنرفزه دانت ابو كدا
مراد بضحك طيب وطي صوتك الا حمزه يدخل عليكي
هدي علي رايك الا ساعتها هيموتنى
مراد بحب محدش يقدر يعملك حاجه طول مانا عايش
هدي ..مراد
مراد نعم يا عيون مراد
هدي بحبك يا ميرو
مراد بضحك مابلاش ميرو دي الله يكرمك
هدي لي أن شاء الله في وحده تانيه بتقولك يا ميرو
مراد ..عيب عليكي هو في حد بردو يقدر يقول كدا لمراد السويفي غيرك
عند حمزه
بيتكلم في التليفون بكره الصبح تعمل الاي قولت عليه وسيب عماد العمده يعمل الاي هو عوذه هو وابوه
الباب بيخبط
حمزه اتفضل
هدي الام ..انت ليس كل ده صاحي يا حمزه يا حبيبي كفايه شغل
حمزه خلصت يا امي وهنام
هدي طيب يا حبيبي تصبح على خير
ومشيت خطوه ووقفت
حمزه تعالي يا امي في حاجه عايزها تقوليها صح
هدي الام بصراحه ايو
حمزه اممم طيب أوفر عليكي الكلام ايو بحبها ومبحبش غيرها وخالتي وجوزها مش هيوفقو علشان هيقولو أن جوزنا مش هيستمر وهيكون مليان مشاكل زي حياتهم عارف انك عايزه تقولي كدا بس انا غير خالتي وجوزها
هدي الام يا حبيبي انا وابوك علمنكو الحب وانا مش عايزك تستسلم مهم حصل وتفضل بتحارب علشان حبك
حمزه بابتسامه .ماما انا حمزه الهادي عمري متنزلت عن حاجه ليا أو حاجه عايزها فكرك هقدر استغناء عن روحي مستحيل شروق ملكي
هدي الام ربنا يهدي الحال يا ابني
حمزه ماما هو ادهم متصلش عليكي
الام بقلق لا هو اخوك في اي يا حمزه
حمزه مسك ايديها لا يا حبيبتي متخافيش ابنك زي القرد بس البيه عكس بنت القائد بتاعه وحوله مجلس تأديب ولما القائد عرف هو ابن مين رن عليا وقالي الاي حصل وانا طلبت منه أنه يحرمه من الاجازه لمدات اسبوع بس طلبت من البيه ابنك يرن يطمنك عليه
هدي حمزه يعني اخوك كويس
حمزه والله كويس
هدي طيب انا عايزه أكلمه
حمزه حاضر الصبح علشان الوقت اتاخر اوي وبعدين بقولك عكس بنت القائد
محمد الاب كان واقف وسامع بضحك قال مش عارف ياحبيبتي انتي مبتصدقي تخافي
هدي دا ابني يا محمد مش عايزني اخاف عليه
محمد لا يا حبيبتي خافي عليه بس مش اوي علشان والله بغير
هدي بحب يا روحي محدش يقدر ياخد مكانك بس برضو ده ابني
محمد طب بقولك اي انتي شكلك زعلانه تعالي نروح اوضتنا واصلحك هناك برحتي
حمزه نزل عينه في الأرض وابتسم أن رغم أن أبوه وأمه كبره بس الحب بنهم بيكبر معاهم مش بيقل
هدي بكسوف محمد عيب حمزه واقف
محمد غمز لحمزه وحمزه فهم وقال ياله بق عايز انام
محمد ..شفتي ابنك بيطردنا
هدي بس يا محمد سيب الولد ينام
حمزه رفع حجبه وقال لا ثواني بس انتي قولتي سيب الولد صح
محمد يا روحي كل ده ولد
حمزه ثواني يا بابا يعني انا سمعت صح
هدي لا يا روحي انت سيد الرجاله
محمد كان متغظ من هدي علشان بتقول علي حد غيره سيد الرجاله حتي لو ابنه بس هو بيغير علي هدي من الهواء
حمزه شاف ملامح وش أبوه غمز لهدي
هدي بس ده طبعنا بعد سيد الرجاله بتاعي انا وقربت من محمد ومسكت في دراعه
محمد بحب ايو كدا
حمزه انبسط اوي وقال طيب روحو بق اوضتكو وكملو كلام هناك وغمز لابوه وقال عايز حتت عيل صغير كدا
محمد غالي والطلب رخيص
هدي بضحك بدل متقول ليه هو إلا يجيب العيل
حمزه ..انا وابويا في يوم واحد
هدي طيب كفايه كلام وروح نام
حمزه تصبحو علي خير
محمد حط درعه علي هدي وقال تعالي بق نكمل كلام عندنا
هدي بكسوف محمد احنا كبرنا
محمد كبرنا اي بس داابنك عايز عيل وانا بق مبحبش ارفض طلب لحد من ولادي
يتابع
عايزه تفاعل حلو هنزل بارت تاني
ياترى العمده ناوي بعمل اي في حمزه ومين الخائن الاي بيقول كل حاجه لعماد العمده
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية عشق الحمزه)
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات فاتن جمال)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)