إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية ليله يزن الفصل الثامن 8 بقلم شهد أحمد
الحلقة الثامنة
8
وهيا ماشيه كان فيه عربيه ماشيه وراها وحصل أن العربيه دي سرعت ومره وحده خبطت ليله و ليله وقعت على الأرض والناس اتلمت حوليها واتصلوا علي الإسعاف وفي وحده اخدت تليفونها واتصلت ب عمر وبلغته أن الرقم ده في عربيه خبتطه وان الإسعاف جايه تاخدها
وعمر اول ما سمع كده نزل بسرعه من الشركه وراح ل أخته علي المستشفي في الوقت ده كانت الإسعاف جات واخدتها ودخلوها اوضه العمليات وعمر كان واقف بره مستني اي حد يطلع يطمنه علي أخته وكان رايح جاي ويدعي أنه أخته تقوم بالسلامه ومش يحصل ليها حاجه
وفي الوقت ده اداره المستشفى بلغت البوليس والبوليس وصل المستشفى والدنيا كانت مقلوبه وفي واحد منهم اسمه محمد سال عمر علي اللي حصل ل ليله و
عمر قال إنه مش عارف اي اللي حصل ل أخته وأنه في حد اتصل عليه وبلغه أن أخته الإسعاف جايه تاخدها لل المستشفى
محمد. تمام علي العموم احنا مسكنا اللي عمل كده في اختك
عمر. بجد طيب ازاي ومين اللي عمل كده
محمد. في واحد شاف الحادثه والعربيه اللي خبطت اختك وطلع يجري وراها لحد ما مسكه وبلغنا وعرفنا أن اختك هيا اللي عملت الحادثه
عمر. طيب مين اللي عمل كده ولي
محمد. التحقيقات لسه شغاله واي جديد هنبلغك
عمر. تمام ي حضره الظابط وكان واقف متوتر ومستني حد يطلع يطمنه واخيرا الدكتور طلع
عمر. دكتور ي دكتور اختي عمله اي
الدكتور. الحمد لله انقذنها وانقذنا البيبي علي اخر لحظه خلي بالك منها وهيا شويه وهتفوق وي ريت يكون فيه راحه تامه ومتعملش مجهود علشان غلط عليها وممكن تفقد البيبي
عمر. تمام ي دكتور والدكتور مشي وعمر فضل واقف مستني أخته تفوق
وشويه وكانت فاقت وعمر دخل ليها
عمر. ليللي حبيبتي عامله ايه دلوقت
ليله. كويسه ي حبيبي
عمر. انتي اي اللي نزلك من البيت ي ليله كده تخوفيني عليكي
ليله. متقلقش ي حبيبي انا كويسه بس قولي ابني كويس حصل ليه حاجه وحطت يدها على بطنها
عمر. كويس ي ليله متخفيش والمهم اي اللي نزلك من البيت
ليله. كنت زهقانه وقولت اخد اكل واجي عندك ناكل مع بعض وتخرجني بس وانا ماشيه جات عربيه خبطتني
عمر. خلاص ي حبيبتي ارتاحي ومتفكريش في حاجه ومتعمليش حركه ولا مجهود علشان خطر على البيبي
ليله. حاضر شوف هنطلع امته
عمر. لسه ي ليله لما الدكتور يقول
وفجاه دخل محمد
ليله. مين ده ي عمر
محمد. انا الضابط محمد اللي ماسك القضيه بتاعتك احنا مسكنا اللي عمل كده وعرفنا مين اللي وراه
ليله. مين ي حضره الظابط اللي عمل فيا كده
محمد. واحد اسمه يزن انتي تعرفيه
ليله. بصدمه 😳 يزن
عمر. ي ابن الكك،لب والله ما هرحمه
محمد. اهدا ي عمر واحنا هنجيب ل اختك حقها
ليله. بدموع 🥺 عمر انا خايفه اكيد عمل كده علشان يخليني اخسر ابني علشان هو مش عايزه هو قالي أنه مش عايز ولاد مني اهي اهي
عمر. اهدي ي حبيبتي مستحيل يتعرض ليكي تاني وقال محمد باشا يزن يبقا طليق اختي ي ريت تقبضوا عليه بجريمه شروع في ق،تل اختي وابنها وان دي مش اول مره وكمان بنتهمه بالعنف لانه كان بيض،،،ربها وياخد أشد عقوبه
محمد. تمام ي عمر ومشي وتم فعلا القبض على يزن بتهمه قت،ل ليله وابنها
ليله. بعد يومين كانت طلعت من المستشفى وكان جنبها عمر ويماني ومليكه عرفت واخدت اولادها وراحت تزور ليله
ليله. تسلمي ي مليكه انك جيتي وشوفتيني
مليكه. متقوليش كده انتي اختي وقعدت معاهم وليله كانت بتلعب مع تميم وتيام وكانت مبسوطه معاهم
وطلعت يماني تعمل اكل ل ليله وساعدتها مليكه
يماني. متتعبيش نفسك انا هحضر الاكل
مليكه. ولا تعب ولا حاجه وجهزت معاها الاكل وراحوا عند ليله وقعدوا كلهم اكلوا معاها بعد إصرار منها
وبعد ما خلصوا يماني شالت الاكل ونضفت مكان ما أكلوا
وعمر راح وراها علي المطبخ وقال يماني
يماني. نعم ي عمر محتاج حاجه اعملها
عمر. لا بس كنت جاي اقولك أنه متشكر جدا علي وقفتك معانا
يماني. ولا فيه شكر ولا حاجه ليله اختي ي عمر واكتر كمان
عمر. تمام هروح اشوف ليله
يماني. لا استني
عمر. اي عايزه حاجه
يماني. لا بس مليكه معاها وحابين أنهم يتكلموا شويه مع بعض
عمر. تمام وقعد هو ويماني مع بعض وقال هيا ليله بلغتك أنه هناجي نطلب ايدك من مامتك يوم الجمعه
يماني. اه قالتلي
عمر. وانتي اي رئيك موافقه
يماني. هتعرف ردي مع ماما
عمر. تمام وفضلوا قاعدين ساكتين لانه مش عايز يتخطا حدوده معاها غير لما تكون مراته أو علي الاقل خطبته
عند مليكه وليله.
ليله. مليكه الخطه كلها اتغيرت
مليكه. اكيد بعد اللي حصل ليكي
ليله. بس مش هسكت ده كان عايز يقت،،لني انا وابني
مليكه. هتعملي اي ي ليله
ليله. كل خير ي قلب ليله انتي اسمعي بما أنه تم القبض عليه بتهمه ق،تلي انا وابني اكيد مش هيطلع وممكن ياخد اعدا،م فيها وانا عايزاكي تروحي ليه وتشوفيه وتقوليله لو عايز تطلع من السجن ي يزن تتنازل عن كل أملاكك ل ليله وليا والا ليله مش هتتنازل عن القضيه وهتفضل محبوس وأنها هتعمل كل جدها علشان تاخد اعد،ام وشوفي هيقولك اي
مليكه. تفتكري هيوافق أنه يتنازل
ليله. اكيد ي يتنازل ي يتعد،م وكمان ده اللي خبطني معترف عليه يعني مش قدامه حل تاني غير أنه يتنازل علشان ينقذ نفسه
مليكه. معاكي حق بكره هروح ليه وهبقا اجيب الاولاد عندك
ليله. ماشي اتفقنا
مليكه. طيب هروح امشي انا بقا علشان اتأخرت
ليله. تمام بس استني انادي ل عمر يوصلك
مليكه. مفيش داعي انا همشي ل وحدي
ليله. لا انا خايفه عليكي وعلي الاولاد وقالت عمررررر
عمر. جري بسرعه هو ويماني وقال في اي انتي كويسه
ليله. ههه اه كويسه متتخضش اوي كده
عمر. صبرني ي ربي نعم عايزه اي
ليله. خود مليكه و الاولاد و وصلهم علي البيت
مليكه. ي ليله مفيش داعي
ليله. عمر روح وصلها الوقت أتأخر وكمان معاها طفلين وكفايه انها جات وشافت اختك
عمر. اكيد يلا اوصلك واخد تميم وهيا شالت تيام وعمر راح يوصلها
ليله. لحظت يماني وغيرتها وقالت ما تهدي عمر بيحبك انتي وبعدين ده بيعمل عمل إنساني
يماني. عمل إنساني قولتيلي انتي ليه خلتيه يروح يوصلها ي ليله
ليله. عايزها تروح ل وحدها ومعاها اطفال
يماني. لا ازاي ميصحش انا ماشيه سلام
ليله. استني ي بت اقعدي لحد ما ياجي وبعدين امشي
اي هتسبيني لوحدي
يماني. تمام وده لانك تعبانه بس وقعدت ساكته ومتكلمتش
ليله. خلاص بقا حقك عليا
يماني. مفيش حاجه ي ليله عادي
وشويه وعمر جاء ويماني قامت ومشيت
عمر. مالها دي
ليله. غيرانه ي حبيبي
عمر. من اي
ليله. لانك وصلت مليكه ههههه
عمر. اه طيب انا داخل انام وانتي لو عوزتي حاجه نادي عليا
ليله. تمام ونامت وعمر كان مبسوط أن يماني غارت عليه وبعد تفكير فيها نام
عند يماني. بعد ما روحت بقا كده ي عمر تروح توصلها ده انت معملتهاش معايا اصبر عليا كل ده هيطلع عليك لما نتجوز وكانت متعصبه من عمر .
وعلي الظهر
مليكه جهزت نفسها والاولاد وراحت عند ليله وسابت الاولاد معاها وراحت عند يزن
يزن. اول ما شافها قال مليكه كنت عارف اني مش ههون عليكي وهتاجي علشان تطلعيني وتكلمي محامي علشان اطلع
مليكه. في شرط علشان تطلع ي يزن
يزن. شرط اي ده ي مليكه
مليكه. انك تتنازل عن أملاكك كلها ليا انا وليله وليله بنفسها هتتنازل عن القضيه ي كده ي هتفضل هنا وممكن القاضي يصدر حكم ب اعد،امك
يزن. ،،،،،
يتبععععع
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية ليله يزن)
- لقراءة جميع روايات الكاتبة اضغط على (روايات شهد أحمد)
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)