إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)
رواية وقعت في ايد تاجر سلاح هي والمارد الفصل العشرون 20 بقلم سهيلة كامل
الحلقة العشرون
حفلة عيد الميلاد انه كان المفروض اتجوزك انتي مش هي ووصفتيها بالجربوعة؟
“ماسة بلعت ريقها بارتباك”
… أنـا… قولتلها كدة لإنها استفزتني بكلامها
بهدوء … طب يا ماسة انا مش عايزك تحتكي خالص بيها، وملكيش دعوة بعلاقتنا ماشية ازاي، مفهوم!!
“اضايقت من كلامه لكن اكتفت بهز راسها بموافقة”
______
«كلهم بصولها بنظرات ما بين الشك والحيرة.. لكن فجأة مارد سابهم وطلع أوضته»
______
«بيتنفس بغضب الأفكار بتنهش ف دماغه وبتلعب بيه، مش عارف يستوعب ولا عارف يفكر ، لكن ف اللحظة دي محتاج يهدا ويفصل قلبه عن دماغه عشان يعرف الحقيقة»
“دخلت كنزي وكان مديلها ضهره”
… أمان انا عايزة أقولك حاجة ، أكيد دلوقتي انت بتفكر اني انا اللي حطيتلك السم ف العصير مش كدة!
“التفت لها وبصلها بدون ردة فعل”
تابعت … أهو أنا بقا كنت خايفة من النظرة دي
“بصلها باستنكار وكملت كلامها” … مهو مش معنى اني كنت بعمل فيك مقالب وأبلغ البوليس عنك، وأحطلك حباية اسهال، وأهزأك ليل نهار، وكمان أضربك ع خلقتك بالقلم، يبقى افكر أسِمك!
“هزت راسها ببلاهة” … ابسليوتلي، انا مش من النوع دة من البنات
… دة انتي سهونة يا بت، انا أتوقع منك أي حاجة
“ضربته بزعل ع دراعه” … لا أخص عليك أخص، مش منك دي
وكملت بتأثر … دة أنا ولية مكسورة الجناح، بجري ع أمي وأبويا، بعد ما خلاص ركبي اخشنت
“رفع حواجبه وبعدين ضيق عينه بخبث”
… وانا ايه اللي يخليني أصدقك وانتي جايبالي العصير بنفسك
“اتعدلت وردحت له”
… لا يا حبيبي، أنا مش رئيسة عصابة زيك عشان تشك فيا، أو حتى عشان افكر أقت”ل، شوف مين عدوك الأول وبعدين تعالى كلمني…
دة انت اعداءك أكتر من الهم ع القلب، مش الواد جاسم قالك لازم تاخد بالك من نفسك عشان المافيا بتراقبك!! انا سمعته بنفسي تلاقي بعتولك حد عشان يخلصوا منك ويلبسوها فيا
… منتي لبستيها فعلاً
… ان شالله يلبسك عفريت ما يطلع منك ولا بالزار حتى
_________
وسعت عيونها بذهول”
… قصدك ايه! انت بتشك فيا!!
بجمود … انا مش بشك أنا متأكد
“سكتت شوية وبعدين ردت”
… تمام، يبقى يا نن عين أمك طالما متأكد كدة أنا هروح عند بيت أهلي الناس المحترمة اللي ملهمش ف الغلط، واسيبك بقا لأنثى الأسد اللي جنبك دي لغاية ما تخلص عليك وتموت مفضوح
«قالت كلامها ودخلت أوضتها تلم هدومها، وهو بعد شوية دخل عندها»
… انتي بتعملي ايه!
“مدتهوش اهتمام وهو كرر كلامه بحدة”
… أنا بسألك ردي عليا!!
… غور يالا من وشي، انت ملكش دعوه بيا نهائي .. أنا همشي من القصر الملعون دة قبل ما أغرق معاكم
… مفيش خروج من هنا، غير بمزاجي
“التفتت له بحنق” … وانت بقا هتعوز من واحدة مجرمة حاولت تقتل”ك ايه!
“بهمس” … حقي
“بصتله بقرف وزقته” … انت ملكش أي حق عندي، سيبني أمشي قبل ما فعلاً أموتك بإيدي
“قرب منها وضمها لحضنه” … وأنا نفسي أموت ع إيدك
“زقته بغيظ” … انت عبيط يابني! ولا شكلك كدة
“بصلها بازدراء” … هو انتي عايزة ايه أنا مش فاهم!!
… انا مش عايزة منك حاجة
بضيق … يكون أحسن برضو، وكويس أن حضرتك حضرتي الشنط عشان بكرة بالليل مسافرين إسبانيا
بصوت عالي … هأو، انا مش مسافرة مع حد
… أه فعلاً انتي مسافرة مع جوزك
كشرت بعياط … انت عايز تتاويني صح !
… هههه لأ هفسحك
… عادي ما دي لغتكم أصلاً ومعناها تخلص عليا
… مقدرش
“أداها ضهره وبيقلع جاكتته وهي تمتمت بخفوت”
… يابن ال”كلب
_______
«تاني يوم بالليل جهزوا عشان يسافروا، وجات سعاد وأبوها يسلموا عليها»
سعاد … خدي بالك من نفسك يا كنزي
… فعلاً أنا لازم أحرس منه
… يختي دة هو اللي يخاف منك
نرجس … ابقي طمنيني عليكم لما توصلوا، وخدوا بالك من مارد كويس
… متخافيش عليه هرجعلكم بيه ف كياس
“وكزتها بخفة وضحكت”
«خرج المارد مع كنزي ووقفته لورا»
“بدلع وهي بترمق كنزي” … كان نفسي ابقى معاك يا مارد باشا عشان أتأكد من سلامتك
كنزي بحنق … يا عقربة يام وش مسلوخ
“لبس نضارته وركب عربيته مع الحراس ومشيوا ع المطار”
________
“لورا خرجت من القصر وركبت تاكسي وراحت مكان ف صحراوي”
«ظهر راجل عمره ما يعديش الخمسين سنة»
بمرح … لوراااا ، برافو عليكي
… يا ترى لو كان المارد اتقتل كنت هتبقى مبسوط زي دلوقتي!
ضحك بصوت عالي … بصراحة لأ، انا اللي يهمني السلاح لورا، عاوز ما يخرجش برة غير من عندي أنا، تعرفي السلاح دة هيبقى من تاني أخطر آلي ف العالم، مارد دة عبقري ههههه
“كلامه كله عربي مكسر، وشكله من برة مصر”
… أهو سافر، وأكد ان الشحنة هتطلع من اسبانيا واعتقد هتقدروا بسهولة تستولوا عليها
_لا يا حلوة مش هيحصل
«الاتنين انتبهوا للصوت وكان جاسم، ولارا ابتلعت ريقها بارتباك»
الشخص … انت مين! وازاي قدرت تدخل هنا!
جاسم … رجالتنا محاصرة المنطقة كلها، فلو عملت أي حركة، هتبقى بالسلامة
«الاجنبي بص لـ لورا بغضب وبعدين طلع الفون من تحت هدومه وبعت رسالة من غير ما حد ينتبه له»…….
- لقراءة باقي فصول الرواية اضغط على (رواية وقعت في ايد تاجر سلاح هي والمارد )
- لقراءة جميع روايات الكاتب اضغط على (روايات سهيلة كامل )
إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)