روايه غرام النمر الفصل الثالث 3 بلقم جنة ياسر

إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

روايه غرام النمر الفصل الثالث 3 بلقم جنة ياسر

روايه غرام النمر كاملة (جميع فصول الرواية) بلقم جنة ياسر
روايه غرام النمر الفصل الثالث 3 بلقم جنة ياسر

الحلقة الثالثة

الكل انتفض وخافو وعبدالله خرج الى خارج الفيلا
ووجهه كلامه لحارس : فى اى يا ابراهيم
الحارس : مش عارف يا سياده اللواء خرجنا لنشوف مين اللى ضرب ملمحناش حد تقريبا ضرب الرصاصه وهرب بسرعه
عبدالله بسره : اكيد ده رصاصه طائش
فى اثناء دخوله رن هاتف عبدالله برقم سالم رد عليه
سالم بضحكه سخريه : بمسى عليك ياغول … عجبتك مش كدا
وقفل السكة فى وجهه عبدالله الشاذلى
عبدالله بسره : مش هرحمك يا سالم انت جبت اخرك معايا لازم ابدء اتحرك فى القضيه
ودخل عبدالله وكان ورد والبنات واقفين قلقنين
ورد بخوف : فى اى يا عبدالله اى صوت ضرب النار ده
عبدالله : اهدو ده ضرب نار طائش مفيش حاجه خشو نامو عشان بكره اليوم طويل
ووجهه كلامه لغرام : بلغتي سيلا تجهز حاجاتها لان هبعت السواق يجبها الصبح
غرام : اه يابابا هي جاهزه
ودخل عبدلله وورد الي الغرفه
ورد : عبدلله في ايه ده مش ضرب طائش زي ما قولت صح
عبدلله : اه يا ورد بس مش عاوزك تقلقي خالص
عبدلله دخل الي شرفه الغرفة ليتصل بشركه الامن ليؤكد عليهم
مدير شركه الامن : تمام يا سياده اللواء فيكونوا عند حضرتك الصبح
عبدلله اتجاه الى ورد وقال : ورد مش عاوز حد يعرف بالحصل
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
نروح في مكان آخر فيلا غامضه يسكنوا فيها عائله زين الحديدي اخو يونس كانو جالسين في الريسبشن
ساندي : يعنى بجد يا بابا جاسر نزل من السفر
زين بزهق : بطلى تعيدي ما خلاص ايوه اتنيل جه من سفر
فيروز : ما براحة على البنت يا زين في أي
زين بغضب : في ان الاستاذ يونس بيه مكلمنيش ولا عازمني على حفلة اللي عملها ده بابا هو اللي كلمني
ساندي. خلاص يا بابا مش مهم مش جدو كلمك وعزمك
فيروز بخبث : من انت عارف يا حبيبي ان يونس بيمشى ورا كلام مراته الحربايه عشان اللي حصل ما بينا اخر مرة اكيد هي السبب و ان ميتصلش عليك ويعزمك بس انت خليك احسن منه وروح وكمان يا بيبي المهم تكون ساندي لجاسر مش مهم مكلمكش المهم فلوسه يا زكى لما ساندي تتجوز جاسر يبقى كل حاجة لينا
ساندي بفرحة : ايوه يا بابا كلام ماما صح المهم جاسر يتجوزني
زين بشر : عندكم حق المهم يا بنت يا ساندي تتجدعني وتخلى جاسر يقع تحت رجلك راكع
زين في سره : انا عارف ان مش هيبص ليكي بس لازم اعمل اي حاجه علشان الأملاك تكون ملكي
ساندي بغرور : طبعا انا ساندي كل شباب مصر بتجري ورايا
جنة: اللي هيا انا 🤣( قال كل شباب مصر بتجري وراها قال 😒لا وكمان زين عايز جاسر يركع 🤣🤣 ده بيحلم 🤦‍♀️اضحكوا معاية سيبكو من العيلة العبيطة اللي عايشه في وهم دي ورينى جمال ضحكتكم🤣🤣)
نرجع نكمل 😉
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
صباح اليوم التالى فى قصر الحديدي كانو جالسون فى حديقه القصر بيتناوله الفطار
يونس بتوجه كلامه لجاسر : انهارده قاعد ولا هتنزل الشغل
شهد: ينزل يروح فين ده لو نزل مش هيجى الحفله انا عارفه لا هيقعد يا يونس
يونس يوجه كلامه لإلياس: انا مش هروح انهارده روح انت و ديلان بنت اللواء عبدالله هتيجى انهارده تعمل انترفيو عندنا فى الشركه
إلياس : ماشى يابابا
وخرج الياس الى الخارج
جاسريوجه كلامه ليونس : انت تعرف مين اللواء اللى مسك بدل اللواء سعد
يونس : لا مين حد نعرفه ولا اى
جاسر : اه عمو عبدالله هو اللى مسك
يونس بضحك : الله يعينك علي الغول
جاسر بغرور : لو هو الغول انا النمر البنغالي نسيت وله ايه يابابا … انا هقوم اشوف الفهد لان كان تعبان امبارح ( يقصد النمر )
خرج جاسر وتوجه الى مكان نمور
يونس بسره : روح يا اخويا والله لأخلى الغول يطلع عينك
شهد بتوجه كلامها ليونس: شوف ابنك عديم الاحساس
وهى بتقلد جاسروقالت: بعد اذنكو هروح اطمن على الفهد عشان تعبان😒😏 الواد يا يونس .. النمور عنده اهم مننا شخصيا
ضحك يونس والجد عليها وقال يونس : انتى مش عارفه ابنك يعنى نفسى اعرف اغيره ثم غمز لها 😉 تعرفى الواد ده بيفكرني بنفسى قبل ما أقع فى حبك يعنى اكيد هيجى يوم ويقع 😂😉
ضحكت شهد والجد
كان جاسر داخل الى مكان النمور وتوجه الى الفهد ووجه كلامه للمدرب وقال : الفهد عامل اى انهارده
المدرب : كويس دلوقتى ياسيادة المقدم حضرتك عارف انه سنه كبر عشان كدا بقى يتعب من أقل حاجه
وجاسر وهو يملس على الفهد بكل حب ويوجه كلامه للمدرب: تعمل كل اللى تقدر عليه انت عارف هو بالنسبه ليا اى… ثم وجه كلامه للفهد : انت استحاله تسبنى انت صاحبى الوحيد اللى عارف كل اسرارى
ثم قبل الفهد وخرج
_____________________________________-
فى فيلا عبدالله الشاذلى
ديلان : انا جهزت يا بابا يلا قبل ما اتأخر
عبدالله : طب يلا ووجهه كلامه لغرام : مفيش شغل انهارده زى ماقولت
غرام بضيق : حاضر يا بابا بس من بكره هنزل انت عارف ان بحب شغلى قد اى
عبدالله : خلاص ماشى لو حد نزل فيكو ياخد الحراس معاه سامعين !!
قطع حديثهم رن جرس الباب عبدالله فتح الباب كانت سيلا واختها
روح حضنت عبدالله : عمو عبدالله
عبدالله : روح قلب عبدالله يلا يا سيلا خشى واقفه ليه عندك
سيلا بكسوف دخلت : انا مش عارفه حضرتك ليه اصريت انى احنا نيجى نقعد معاكو
عبدالله : انتى بتعتبرينى زى باباكى الله يرحمه ولا
سيلا بحب : اه والله يا عمو ربنا يعلم ان بعتبر حضرتك بابا التانى وطنط ورد مامتى التانيه
عبدالله : طيب وانتى ترضى اب يسيب بنته تعيش لوحدها وبيت ابوها مفتوح من انهارده انا عندى خمس بنات مش تالته ويلا بقى عشان بت ديلان هتتأخر على الانترفيو بتاعها
سيلا حضنت عبدالله : انت احسن اب شوفته فى حياتى
غرام بعتدت سيلا عن عبدالله وقالت بغيره : لا والله يابابتى عمال تقول كلام حلو للست سيلا واحنا ملناش كلام حلو ولا اى
عبدالله بقلق : انا بقول يا دودو هتتأخرى على الانترفيو مش كدا
ديلان ضحكت : اه يلا انا اتأخرت الساعه بقت ٩
خرج عبدالله وديلان
ورد بكل حب توجه الكلام لسيلا : نورتي بيتك يا سيلا
سيلا : ربنا يخليكى يا طنط هو منور بيكو والله
غرام وهى بتأخذ شنطه سيلا : طب يلا ياختى ورايا اوريكى اوضتك
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
فى شركه يونس الحديدى كان وصل إلياس الى الشركه ودخل بخطوات ثابته وغرورالى الاسانسير خرج من الاسانسير قابل السكرتيرة ووجهه كلامه لها وقال : اتصلى بريسبشن تحت اول ما تيجي واحده اسمها ديلان عبدالله الشاذلى تطلع عندي
رانيا السكرتيره بغيره : هى تقرب لحضرتك
تجاهل إلياس كلامها ودخل مكتبه يتابع عمله
( رانيا : بنت طماعه بتحب المال والسلطه عمرها 25 سنه تمتلك عيون بنى غامق وشعر اسود بتشتغل سكرتيره إلياس فى شركه يونس الحديدى بتحب إلياس وتريد تحصل على إلياس بى اى طريقه )
نرجع نكمل
بعد دقائق ديلان وصلت الشركه و وصلت لمكتب إلياس بخطوات هادئ رانيا اول ما شافتها انبهرت بى جمالها كانت ديلان ترتدى سالوبيت جينز تصل الى الركبه وحذاء ابيض وتضع القليل من المساحيق التجميل
رانيا بقرف : انتى ديلان
ديلان : اه جايه اعمل انترفيو
رانيا بخبث : ربنا معاكى جيتى عند اللى مش بيرحم اصل إلياس بيه صعب فى تعامل معاه وبيتعصب على اى حاجه ثانيه هدخل ابلغه بى انك جيتى
ديلان خافت من كلام رانيا لها وتوترت
رانيا قامت ودقت على الباب مكتب إلياس سمح لها بدخول
رانيا : الياس بيه الانسه ديلان جت بره
الياس وهو مشغول بملف اللى قدامه قال له من غير ما ينظر اليها : دخليها
خرجت رانيا وبلغت ديلان انها تدخل
ديلان دقت على الباب إلياس سمح لها بدخول دخلت ديلان وهى خايفه ومتوتره من إلياس بسبب كلام رانيا انتبه لها وبص لديلان انبهر بجمالها .. (إلياس لم تعجبه اى بنت بسهوله)
سرح فى جمال ديلان وفاق على صوتها الرقيق
ديلان برقه وخوف : احم انا المهندسه ديلان عبدالله جايه اعمل انترفيو … حضرتك الاستاذ إلياس
إلياس انتبه على حاله وقال : اه اتفضلى يا انسه ديلان
تقدمت ديلان ببطئ وتجلس فى احد المقاعد امامه تخفض رأسها وهى تفرك يديها بخوف فى انتظار حديثه لها وإلياس مراقبها تجلس بتوتر فوق مقعدها لتسقط خصلات شعرها امامها تنعكس اشعه الشمس الاتيه من النافذه ليصبح عينها لونها اخضر فاتح سرح فى عينها الجميله
إلياس : عايز اشوف السى فى بتاعك يا انسه ديلان
ألياس اخذ السى فى وبعد ثوانى نظر اليها
إلياس : تمام يا انسه ديلان انتى اتقابلتى
تنفست ديلان بارتياح وقالت : تمام ابدء الشغل من امتى
الياس: هتبدئ من بكره انشاءالله ورفع سماعه التليفون طلب رانيا السكرتيره تعالي عندي .
رانيا : خبط ودخلت وقالت : ايو الياس بيه
إلياس : المهندسه ديلان هتمسك الشغل معانا من بكره وجهزي مكتبها .
رانيا بتسرع : اتقبلت ازاي يعني .. اقصد اه اه تمام حضرتك هيكون المكتب جاهز بكره .
ديلان نظرت نظره استعجاب لرانيا ثم شكرة الياس وقامت وخرجت الى الخارج وكان عبدالله ينتظرها فى السياره ركبت السياره
عبدالله انتبه لها : ها عملتى اى
ديلان بقلق : اتقابلت يا بابا بس في حاجه مش مريحاني في السكرتيره
عبدالله : المهم تعامل الياس ايه معاكي اقتنع بال سي في بتاعك
ديلان بصيغة مضحكه : اه يابابا وبعدين انت عارف شطارة بنتك
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
فى المساء فى فيلا عبدالله
فى الريسبشن يجلس عبدالله وكان يرتدى بدله انيقه سوداء اللون وحذاء لامع
خرجت ورد من الغرفة الى الخارج وكانت ترتدى بليزر نبيتى وبنطلون اسود و صندل ذو كعب عالى وتضع القليل من المساحيق التجميل وليس الكثير
قال عبدالله بغمزه : اى الجمال دة يا وردتى
ورد بكسوف : بس ياعبدالله بتكسف
عبدالله : لا والله بقالنا اكتر من 24 سنة متجوزين ولسة بتتكسفى
فجاءه قطع حديثهم خروج البنات والتفته اليهم
عبدالله بصدمة : يا ماشاءالله هو انا اخدكو معايا كدا ازاى اى القمر ده يا بنات
ورد وهى بتخمس فى وجهه : الله اكبر هتحسد البنات … بناتى دايما حلوين يا اخويا
( كانت غرام ترتدى فستان حملات لونه احمر نارى ضيق من عند الصدر واسع من بعد الخصر يصل الى بعد الركبه وتضع روج احمر غامق وحطت كحل حدد عينها ولبست صندل بكعب يعنى من الاخر كانت قمر اوى
كانت ديلان ترتدى فستان هادى لونه ازرق ضيق من عند منطقة الصدر وطويل تضع قليل من المساحيق التجميل لانها لا تحتاج لحاجة انها طبيعية وجميله ولبست صندل كعب
كانت تاج ترتدى جامبسوت سهره عارى له اكمام لونه ابيض تضع روج بسيط ولبست صندل
كانت سيلا ترتدى فستان ضيق و ساق طويل لونه اسود وصندل كعب
روح ترتدى فستان طفولى ومنفوش لونه احمر )
روح هى بتلف بالفستان بفرحة : انا حلوه ياعمو
عبدالله : زى القمر يا عيون عمو …. عارفين لو اتحركتم من جمبى انا مش ناقص اتخانق انهاردة
الجميع ضحكوا على عبدالله وخرجوا الى الخارج الفيلا وركبوا السياره وتوجهه طريقهم الى قصر الحديدى
💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥💥
في قصر الحديدي في غرفه بطلنا كان يجهز للحفله كان يرتدي بدله اسود و حذاء لامع وساعه فخمه وخرج الى الخارج ونزل على الدرج والتفت إليهم
جاسر : انا جهزت
شهد : الله اكبر عليك ربنا يحرسك يا حبيبي ويبعد عنك العين
جاسر : قبل يد شهد وقال : انتى اللي جميله يا شوشو
يونس بغيره: بس يلا بتعاكسها قدامي عيني عينك كده
الياس : يلا يا جماعه عمو زين وعائلته بره
شهد بتوجه كلامها ليونس : بص انا مش هعمل اي مشكله بس والله لو اتكلمت بغرور وتكبر انا كمان هبقى زيها وانت يا جاسر تسلم عليهم وتمشي على طول في اي مكان انت عارف ان ست ساندي عينيها منك انا ارضي باي بنت بس الا ساندى دي زي السلعوه والله لو مسحت وشها هنلاقي سامح مش ساندى
😂😏
الجميع ضحكوا عليها وجاسر فإكتفى بابتسامه
الجميع خرجوا الى الخارج وقابلو عائله زين
يونس : اهلا بيكم نورتو الحفله
زين : حمدالله على سلامه جاسر
يونس : الله يسلمك
فيروز بتوجه كلامها لشهد بغرور : ازيك يا شهد عاملة اى
شهد بغرور هى الاخرى : الحمدالله
ساندى وهى بتوجه كلامها لجاسر بحب : عامل ايه ياجاسر حمدالله على سلمتك
جاسر بنظره مقرفه بسبب فستانها العارى : الحمدالله
(ملحوظه كانت ساندى ترتدى فستان قصير للغايه يصل لفوق ركبه ضيق من عند منطقة الصدر واسع من الخصر وعارى الكتفين وتضع ميكب اوفر من الاخر كانت مقرفه )
يونس : بعد اذنكو الحفله حفلتكم .. ووجهه كلامه لشهد : عبدالله و عائلته وصلوا تعالى نروح نسلم عليهم.
عائلة عبدالله وصلت القصر والبنات انبهروا بالحفله
وكان جاسر وصديقه نديم كانوا واقفين
نديم نغز جاسر وقال : اوباا مين البنات الجامده اللى جاين مع اللواء عبدالله
جاسر نظر إلي ما كان ينظر إليه نديم ولفت انتباه الحورية الجميلة التي تقف بجانب ولدها وسرح في جمال عينها وفستانها الرقيق وملامحها البريئة ثم انتبه لنفسه وطغي عليه غروره ثم قال : عادى يعنى بنات زى اى بنات مش حلوين اوى
وصلو شهد ويونس الى عائله عبدالله الشاذلى
شهد حضنت ورد بكل حب : ازيك يا وردتى عامله اى
ورد : الحمدالله يا حبيبتى
يونس وجهه كلامه لعبدالله : عامل اى يا غول اى اخبارك
عبدالله : الحمدالله
شهد : ماشاءالله دول بناتك ياورد
ورد : اه شوفتى كبروا ازاى
شهد : اه ماشاء الله عليهم
يونس : تعالو معايا نقعد على طاوله وكمان تسلموا على بابا وزين
ورد : طب والبنات يا عبدالله
شهد : يستى سبيهم ينطلقو وتعالي انتي معايا ووجهت كلامها للبنات وقالت : الحفله حفلتكم يا بنات
ذهبو عبدالله و ورد مع شهد ويونس
غرام واجهت كلامها للبنات وقالت : انا هروح اجيب عصير من البوفيه يا بنات حد عايز
قالو البنات لها لا مش عايزين
غرام سبتهم و توجهت الى البوفيه كانت بفستانها الجميل كفراشه جميله كانت تنظر حولها وعجبها ديكور الحفله والقصر بينما فى طريقها لم تنتبه الى الجدار البشرى التى ياتى باتجاهها
بينما هو كان منشغلا بالتحدث بالهاتف حتى اصطدم بتلك الفتاه التى كانت تسقط لولا انه امسك بخصرها باحكام مانعها من السقوط ونظرو نظره طويله فى عيون بعض جاسر سرح فى جمال عينها وملامحها وغرام ايضا سرحت في عيونه الرماديه الجذابه ثم انتبهت على حالها و نظرت اليه بغضب شديد وابعددت يده عنها بعنف وقالت : مش تحاسب يا اعمى.. تريله ماشيه 🚚🚚🚚
جاسر فاق من سرحانه وجز اسنانه بقوه على تلك الفتاه الوقحه قال بحده : انا برضو اللى اعمى انا ولا انتى اللى خبطتى فيا !!!
غرام بعصبيه : لا والله وانا اخبط فى ساعتك ليه
جاسر اقترب منها وامسكها من خصرها وقال بخبث: اسألى نفسك بقى تلاقيكى قصده تخبطى فيا
غضبت غرام بشده من كلامه وجراءته انه امسكها ثم بدون تردد رفعت يديها لتضربه كف………. يتبع

إذا أردت أن تقرأ الرواية كاملة الآن، انضم لقناتنا على تليجرام (من هنا)

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

كشف تسربات المياه   شركة عزل اسطح بالرياض   عزل اسطح بالرياض
Scroll to Top